تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 12:32
344 بازدید
کد خبر : 208332

۷ مرحله برای ایجاد گزارش های سئو عالی برای مشتریان

۷ مرحله برای ایجاد گزارش های سئو عالی برای مشتریان

  ایجاد گزارش‌های سئو عالی برای مشتریان وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد، درآمد را افزایش می‌دهد و فرصت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. گزارش‌های عالی SEO داده‌های کلیدی را خلاصه می‌کنند و بینش‌های قابل فهمی را در مورد کار انجام شده ارائه می‌دهند. تجزیه و تحلیل سئو می تواند به شما کمک کند

 

ایجاد گزارش‌های سئو عالی برای مشتریان وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد، درآمد را افزایش می‌دهد و فرصت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. گزارش‌های عالی SEO داده‌های کلیدی را خلاصه می‌کنند و بینش‌های قابل فهمی را در مورد کار انجام شده ارائه می‌دهند.

تجزیه و تحلیل سئو می تواند به شما کمک کند بسیاری از موارد را ردیابی کنید، از افرادی که از وب سایت شما بازدید کرده اند تا محل زندگی بازدیدکنندگان. قرار دادن چنین جزئیاتی در گزارش های سئو برای مشتریان می تواند برای سنجش اثربخشی کمپین های سئو بسیار مفید باشد.

 

گزارش های سئو برای مشتریان کمک می کند تا ارزیابی کنند که آیا استراتژی سئو آنها کار می کند یا خیر و به طور مستقیم بر روی نتیجه آنها تأثیر می گذارد. این ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما کمک کند بینش خود را به دست آورید و کمپین های قدرتمندی بسازید.

 

وقتی صحبت از جستجوهای گوگل می شود، نتیجه شماره ۱ تقریباً ۲۰ برابر بیشتر از صفحه در رتبه ۱۰ کلیک می کند.

 

به همین دلیل است که بازاریابان به طور مداوم در تلاش هستند تا به بالای صفحه نتایج موتور جستجو برسند.

 

گزارش های سئو برای مشتریان به شما کمک می کند تا عملکرد تلاش های سئوی خود را تجزیه و تحلیل کنید و بینش های کلیدی را ارائه دهید که به شکل گیری آینده استراتژی های سئو شما کمک می کند.

 

در این پست وبلاگ، نکات اثبات شده ای را برای ایجاد گزارش های سئو عالی برای مشتریان به شما ارائه می دهیم.

 

گزارش سئو چیست؟

قبل از اینکه در مورد چگونگی ایجاد گزارش های سئو شگفت انگیز برای مشتریان صحبت کنیم، ابتدا بیایید بفهمیم که گزارش سئو چیست و چرا اهمیت دارد.

 

گزارش سئو یک مرور کلی است از اینکه وب سایت مشتری شما تا چه حد از بهترین شیوه ها پیروی می کند و در موتورهای جستجو کار می کند. این بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی بازاریابی است که به خوبی تعریف شده است و به شما کمک می کند ROI و عملکرد فعالیت های SEO خود را اندازه گیری کنید.

 

یک گزارش SEO خوب به مشتریان شما کمک می کند تا زمینه های بهبود یافته در استراتژی سئوی خود را کشف کنند.

 

یک گزارش سئو خوب:

 

  • بر معیارهای کلیدی تمرکز می کند
  • به راحتی قابل درک است
  • توصیه هایی برای هدایت رشد آینده ارائه می دهد

 

به طور سنتی، گزارش سئو شامل معیارهایی مانند CTR، کلمات کلیدی و بک لینک ها بود.

 

فقط اندازه گیری معیارهای اساسی دیگر آن را قطع نمی کند. در عصر حاضر، یک استراتژی برنده سئو استراتژی است که پایگاه مخاطبان وفادار، تعامل و ترافیک را برای وب سایت شما ایجاد می کند.

 

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یک ابزار بازاریابی بسیار موثر است، اما برای دیدن بازگشت سرمایه به زمان نیاز دارد. اینجاست که گزارش سئو بسیار مفید است.

 

گزارش‌های سئو برای مشتریان، موفقیت شما را در طول زمان نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مراحلی را اجرا کنید که بردهای بلندمدت را به همراه دارد. سه مزیت عمده ارائه می دهد:

 

  • تخصص شما را بهبود می بخشد
  • با مشتریان خود اعتماد ایجاد می کند
  • راه حل های ارزشمندی را در اختیار خوانندگان قرار می دهد

 

یک گزارش سئو با کیفیت به شما کمک می کند تا هدف مخاطبان خود را بهتر درک کنید.

 

وقتی می دانید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند، تنظیم سئوی وب سایت برای ارتباط با افراد آنلاین آسان تر می شود. همچنین به شما کمک می کند تا روی معیارهای کلیدی تمرکز کنید، اعتماد و قدرت را در دراز مدت ایجاد کنید.

 

با ایجاد گزارش‌های سئو، می‌توانید بفهمید که کدام کمپین‌ها برای کسب‌وکار شما بهترین کار را دارند و چگونه می‌توانید سایر کمپین‌ها را بهبود بخشید.

 

به چه ابزارهای گزارش سئو نیاز دارید؟

آیا ایجاد گزارش سئو برای مشتریان کار زیادی به نظر می رسد؟ ابزارهای گزارش سئو می توانند کار را برای شما آسان تر کنند.

 

چندین ابزار سئو در بازار موجود است که می تواند به شما در ایجاد گزارش های عمیق سئو برای مشتریان کمک کند.

 

برخی از بهترین ابزارهای گزارش سئو عبارتند از:

 

 

ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Analytics رایگان هستند. بنابراین، می توانید داده های این ابزارها را با ابزارهای دیگر مانند Semrush یا Ahrefs ترکیب کنید.

 

به عنوان مثال، Semrush به شما اجازه می دهد تا با توجه به نیازهای منحصر به فرد هر مشتری، گزارش هایی را از قالب گزارش SEO یا از ابتدا ایجاد کنید.

 

قالب گزارش SEO از Semrush شامل:

 

 

تهیه گزارش‌های سئوی قابل فهم اما دقیق برای مشتریان تنها راهی است که به مشتریان خود نشان می‌دهد که تلاش‌های سئو شما برای آنها سودمند است.

 

ابزارهای گزارش سئو که در بالا ذکر شد به شما امکان می دهند هر بار گزارش سئوی کاملی را ایجاد کنید.

 

در اینجا گزارش سئوی کنسول جستجوی گوگل به نظر می رسد.

 

  • الگوی گزارش سئو: عناصر کلیدی برای گنجاندن
  • گزارش سئو عالی واضح و توصیفی است و حاوی یافته های کلیدی، داده های مرتبط و مراحل بعدی قابل اجرا است. استفاده از یک الگوی گزارش سئو را برای استاندارد کردن فرآیند خود در نظر بگیرید، و تولید گزارش‌های سئو برای مشتریان را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

 

البته هیچ راه واحدی برای ایجاد گزارش سئوی عالی برای مشتریان شما وجود ندارد. با این حال، عناصر خاصی وجود دارد که باید از جمله آنها برای ایجاد گزارش های سئوی درخشان برای مشتریان در نظر بگیرید.

 

در اینجا لیستی از عناصری است که باید در گزارش سئوی مشتریان خود در نظر بگیرید.

 

بررسی اجمالی

اصطلاحات فنی، اعداد و هزاران داده ممکن است برای مشتریان شما گیج کننده یا طاقت فرسا باشد. گزارش سئوی شما باید شامل یک «نمای کلی» از تمام معیارهای مهم وب سایت شما باشد، مانند یک «خلاصه اجرایی».

 

بخش بررسی اجمالی باید به مشتریان شما در مورد اینکه گزارش شامل چه چیزهایی است و آنچه می توانند از آن انتظار داشته باشند، توضیح دهد.

 

به یاد داشته باشید، مشتریان شما افراد پرمشغله ای هستند و ممکن است همیشه زمان لازم برای بررسی دقیق هر معیار را نداشته باشند. بنابراین، مرور کلی خود را کوتاه، ساده و قابل فهم نگه دارید.

 

مرور کلی باید به مشتریان شما کمک کند تا پیشرفت کمپین ها و نتایج SEO شما را درک کنند. به عنوان مثال، ترافیک ارگانیک ۱۵ درصد افزایش یافته و ۴۰ سرنخ جدید ایجاد کرده است. یا اینکه چگونه رتبه بندی SEO آنها برای کلمه کلیدی مورد نظرشان بهبود یافته است.

 

ترافیک

گنجاندن گزارش های ترافیک وب ایده خوبی است، به خصوص زمانی که هدف مشتری شما افزایش ترافیک به وب سایت خود باشد.

 

اگر از Google Analytics استفاده می‌کنید، می‌توانید از بخش‌های «منبع» و «متوسط» آن برای ایجاد بخش ترافیک گزارش‌های سئوی خود برای مشتریان استفاده کنید.

 

بخش “منبع” به شما می گوید که ترافیک وب سایت از کجا می آید، مانند گوگل، توییتر یا سایر وب سایت های خاص. بخش «متوسط» «نوع» ترافیک را نشان می‌دهد، مانند ترافیک ارگانیک، پولی، ارجاع‌ها و موارد دیگر.

 

با درک روشنی از اینکه ترافیک از کجا می آید، مشتریان شما دقیقا می دانند که برای افزایش ترافیک وب خود زمان و هزینه خود را در کجا صرف کنند.

 

معیارهای تعامل

ردیابی معیارهای تعامل مانند نرخ پرش، صفحه در هر جلسه و میانگین مدت جلسه می تواند به شما و مشتریانتان کمک کند تا از محتوایی استفاده کنید که کاربران را جذب و حفظ کند.

با گنجاندن معیارهای تعامل در گزارش‌های سئو برای مشتریان، می‌توانید نشان دهید که استراتژی بازاریابی محتوای شما چقدر با علایق کاربران آن‌ها هماهنگ است.

 

تعامل تأثیر مستقیمی بر سودآوری دارد زیرا کاربران درگیر تمایل بیشتری به خرید، وفادار ماندن و ارجاع مشتریان جدید به برند دارند.

 

Google Analytics یک ابزار عالی برای ردیابی معیارهای تعامل است، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

 

نرخ تبدیل

جذب ترافیک زیاد به وب سایت شما عالی است. اما سوال واقعی این است که “آیا این بازدیدکنندگان تبدیل می شوند؟”

 

نرخ تبدیل یکی از مهمترین شاخص های عملکرد کلیدی برای مشتریان شما است. بنابراین، باید در گزارشات سئوی شما برای مشتریان گنجانده شود.

 

اگر از Google Analytics برای گزارش‌های سئوی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید اهداف خاصی را تعیین کنید که می‌خواهید آن‌ها را به عنوان تبدیل دنبال کنید.

 

صفحات با عملکرد برتر

با تجزیه و تحلیل ترافیک، ایده خوبی از اینکه بازدیدکنندگان شما از کجا می آیند، دارید. اما آیا می دانید آنها در وب سایت شما به کجا می روند؟

 

صفحات با کارایی بالا را در گزارش های سئوی خود برای مشتریان بگنجانید تا به آنها بفهمانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. مشخص کنید چه چیزی برای صفحاتی که به خوبی کار می‌کنند کار می‌کند و آن را برای صفحاتی که درست نیستند اعمال کنید.

 

معیارهای مهمی مانند بازدید از صفحه، بازدید از صفحه منحصر به فرد، میانگین زمان در صفحه و غیره را مشاهده خواهید کرد.

 

در قسمت «رفتار» نیز گزینه ای به نام صفحات فرود وجود دارد. این به شما کمک می کند تشخیص دهید کدام URL محبوب ترین است و کدام نه.

 

رتبه بندی کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی به شما بینش ارزشمندی در مورد نوع محتوایی که کاربران شما به آن علاقه بیشتری دارند و به دنبال آن هستند می دهد.

 

با این حال، اگر جزئیات هر کلمه کلیدی را که دنبال می‌کنید در گزارش‌های سئوی مشتریان خود قرار دهید، بسیار گیج‌کننده خواهد بود.

 

در عوض، یک عکس فوری از کلیدواژه‌های هدف برتری که برای آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنید قرار دهید تا نشان دهید که مخاطب مناسب را جذب می‌کنید.

 

معیارهای پیوند

یک پروفایل بک لینک سالم شانس شما را برای رتبه بندی خوب برای کلمات کلیدی مورد نظرتان چندین برابر می کند.

 

لینک‌های ورودی مرتبط در متن‌های لنگر بدون هرزنامه از وب‌سایت‌های معتبر نشان‌دهنده این است که وب‌سایت شما محتوای باکیفیت دارد. به همین دلیل بک لینک ها برای سئو و سلامت وب سایت شما بسیار مهم هستند.

 

توجه به معیارهای پیوند، مانند قدرت صفحه، متن لنگر، و دامنه های جدید/از دست رفته، می تواند به شما کمک کند ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشید و ROI خوبی داشته باشید.

 

معیارهای لینک سازی نیز برای ردیابی موفقیت کمپین مهم هستند. اینها همچنین به شما کمک می کند پیوندهای جدیدی به دامنه خود پیدا کنید و پیوندهای شکسته را حذف کنید.

 

بینش ها و توصیه های عملی

با بسیاری از ابزارهای سئو موجود، می توانید حجم عظیمی از داده ها را جمع آوری کنید. با این حال، ارائه بینش‌ها و توصیه‌های عملی از آن داده‌ها در گزارش‌های سئو برای مشتریان، روشی است که می‌توانید خودتان را متمایز کنید.

به عنوان مثال، نشان دادن میزان ترافیک جستجوی ارگانیک به مشتریان خود فایده ای ندارد مگر اینکه بتوانید راه هایی برای افزایش آن نیز نشان دهید.

 

کلمات کلیدی، رتبه‌بندی، و قابلیت مشاهده جستجو اغلب مورد توجه‌ترین دستاوردها هستند. اگر بتوانید ترافیک ارگانیک بالاتر و دیده شدن جستجو را با توجه به اینکه چه کلمات کلیدی آن ترافیک را هدایت کرده اند گزارش کنید، می توانید مشتریان خود را بیشتر تحت تاثیر قرار دهید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.