تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1403 - 11:33
419 بازدید
کد خبر : 208334

شخصیتی در “دراگون بال زد” که آکیرا توریاما “فراموشش کرد”

شخصیتی در “دراگون بال زد” که آکیرا توریاما “فراموشش کرد”

  به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده توپِ اژدها شاید در ابتدا یک مانگای اکشن و کمدی ساده بود، اما با گذشت سال‌ها به حماسه‌ای گسترده درباره‌ی پیروزی خیر بر شر تبدیل شد که حتی الهام‌بخش اصلی‌اش را نیز در مقابل خود کم‌رنگ می‌کند. مجموعه موفق آکیرا توریاما شهرت جهانی دارد و

 

به گزارش downloadfiilm و به نقل از برخورد دهنده توپِ اژدها شاید در ابتدا یک مانگای اکشن و کمدی ساده بود، اما با گذشت سال‌ها به حماسه‌ای گسترده درباره‌ی پیروزی خیر بر شر تبدیل شد که حتی الهام‌بخش اصلی‌اش را نیز در مقابل خود کم‌رنگ می‌کند. مجموعه موفق آکیرا توریاما شهرت جهانی دارد و تقریباً همگان آن را دوست دارند. این مجموعه الهام‌بخش نسل‌های بعدی شونن شد که در مسیر قدم‌های عظیم توپِ اژدها حرکت کردند. فرنچایز توپِ اژدها به داشتن برخی از نمادین‌ترین شخصیت‌های داستانی مانند سون گ悟空 بی‌نظیر و شاهزاده‌ی مغرور اما نجیب، وگِتا، افتخار می‌کند. با این حال، دنیای پویایی که توریاما تصور کرده بود، با مجموعه‌ای از شخصیت‌های رنگارنگ و عجیب و غریب که صفحات را با طراحی‌های هیجان‌انگیز و ویژگی‌های جالب پر می‌کردند، واقعاً جان گرفت.

با پیشرفت مجموعه، اهمیت برخی از شخصیت‌ها مانند کریلین که از رقیب به بهترین دوست گ悟空 تبدیل شد، افزایش یافت، در حالی که برخی دیگر متأسفانه بیشتر زمان حضور در صحنه و اهمیت خود را از دست دادند (ببخشید یامچا!). در حالی که بیشتر این مثال‌ها نتایج طبیعی تغییر روایت داستان بودند، یک شخصیت اولیه از توپِ اژدها وجود دارد که به سرعت از صحنه‌ها ناپدید شد: لانچ. لانچ، زن جوانی با دو شخصیت منحصر به فرد، زمانی یک شخصیت محبوب و تکرارشونده در توپِ اژدها بود، اما در نهایت به طور کامل از صفحات مانگا ناپدید شد – به دلیلی که هم تعجب‌آور است و هم در نهایت قابل درک.

 

لانچ در “Dragon Ball” چه کسی است؟

Launch یک معرفی اولیه در سری دارد، اولین بار در حماسه دوم از Dragon Ball اصلی، Saga تورنمنت ظاهر شد. Goku و Krillin که توسط استاد روشی برای یافتن دختری فرستاده شده اند، در ابتدا لانچ را از تعقیب پلیس نجات می دهند – اما به زودی متوجه می شوند که او آنقدرها هم که به نظر می رسد بی دفاع نیست. لانچ یک اختلال شخصیت منحصر به فرد دارد که باعث می شود هر زمان که عطسه می کند بین دو شخصیت کاملاً متفاوت جابجا شود: لانچ خوب مو آبی و لانچ بد بلوند. تغییرات بین هویت‌ها بسیار فراتر از جنبه زیبایی است، زیرا هر نسخه از Launch دارای شخصیت متفاوتی است. Good Launch، همانطور که از نامش پیداست، اگر کمی ساده لوح نباشد، شیرین، مهربان و وظیفه شناس است. با این حال، هنگامی که او عطسه می کند و تبدیل به Bad Launch می شود، تهاجمی تر و قاطع تر می شود. بد لانچ بسیار عصبانی تر از همتای خوب خود است، با میل به خشونت و خارش انگشت ماشه ای. یکی از مزاحمت های شخصیت بد لانچ، داشتن مسلسل غیرقابل توضیح او است که همیشه آماده شلیک، هر زمان که از نسخه خوب خود تغییر می کند.

روشی، گوکو و کریلین همگی این را در مورد لانچ یاد می‌گیرند، زمانی که لاک‌پشت منحرف گوشه‌نشین گود لانچ را متقاعد می‌کند تا به بهانه اینکه «لباس آموزشی» است، لباس‌های ناچیز بپوشد. گرچه روشی و شاگردانش با انصاف بودن، لباس مشابهی می پوشیدند. با این حال، هنگامی که زنبوری زیر بینی لانچ پرواز کرد، او عطسه کرد، به نسخه بد خود تبدیل شد و انفجاری از گلوله های موجه را به سمت معلم و دانش آموزانش پاشید. در حماسه‌های باقی مانده در Dragon Ball، لانچ پس از اینکه تصمیم گرفت در Kame House بماند و به کمک استاد Roshi ادامه دهد، همچنان یک شخصیت تکراری بود. دوگانگی توانایی او در بازی در نقش دختر در مضیقه و همچنان توانایی دفاع از خود، او را به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین شخصیت‌های سریال تبدیل کرد و هر بار که عطسه می‌کرد و شکلش را عوض می‌کرد، هرج و مرج ایجاد می‌کرد. اگرچه او هرگز نقش مهمی در داستان ایفا نکرد، با این وجود او افزوده مهمی به ساختن جهان و دوستی هایی بود که گوکو در سفر خود برقرار کرد.

 

در Dragon Ball Z، نقش لانچ بسیار کاهش یافت، حتی قبل از حذف کامل. او تنها در Saiyan Saga، اولین DBZ، به عنوان دوست دختر تین شینهان ظاهر می شود. Launch برای اولین بار در طول بیست و دومین تورنمنت جهانی هنرهای رزمی، تین را در دراگون بال دوست داشت، اگرچه رابطه آنها به سختی به عنوان یک نقطه کانونی مهم در نظر گرفته می شود. هنگامی که تین کشته می شود، لانچ در حال عزاداری برای شریک زندگی خود نشان داده می شود، اما خوشبختانه، تین بعداً با استفاده از توپ های اژدها نامکیان زنده می شود. با این حال، حتی پس از بازگشت تین، لانچ هرگز ظاهر قابل توجه دیگری در این مجموعه پیدا نکرد.

 

آکیرا توریاما سال ها راه اندازی را فراموش کرد

لانچ از یک شخصیت جانبی کمدی برجسته گرفته تا یک کمئوی کوچک، زمان محدودی در سریال داشت و پس از حضور کوتاهش در اوایل DBZ، ناگهان از سریال ناپدید شد. این در نهایت برای Launch بود، کسی که هرگز نمی‌توانست دیگر در کل مجموعه ظاهر شود. اما چرا او کاملاً خارج از Dragon Ball نوشته شده است؟ در مصاحبه ای در Mandō Kobayashi، آکیرا توریاما به اشتراک گذاشت که مدتی Launch را فراموش کرده است و به همین دلیل او در سریال غایب بوده است. توریاما در نهایت شخصیت فرعی تغییر دهنده شخصیت و تفنگ خود را به یاد آورد، اما تصمیم گرفت او را در سریال وارد نکند زیرا احساس می کرد که ترفند او برای تبدیل شدن به بلوند و قدرتمند شدن بسیار شبیه به فرم تازه معرفی شده Super Saiyan است.

 

بدیهی است که شخصیت های متناوب لانچ همان قدرت ویرانگر جهان افسانه ای سوپر ساییان را نداشتند، اما توریاما در مورد تعداد شگفت انگیز شباهت ها نکته ای داشت. هر دو حالت بد لانچ و سوپر سایان شامل بلوند شدن کاربرانشان، تغییر رنگ چشم هایشان به سبز و نشان دادن ویژگی های شخصیتی بسیار تهاجمی تر از حالت طبیعی شان است. جهان و دامنه بازی Dragon Ball Z به شدت با Dragon Ball اولیه متفاوت بود و Launch هم غیر یکپارچه و هم متأسفانه کمی زائد بود.

 

طرفداران این شخصیت باید دور و بر را برای هر نگاهی به Launch در این سری جستجو کنند، اما هنوز چیزی برای پیدا کردن دارند. لانچ در فلاش بک های محوری در طول مبارزات با فریزا و سل به ترتیب در میان لیست متحدان سرسخت گوکو ظاهر می شود. و در حماسه Majin Buu، لانچ یکی از شخصیت‌هایی است که دستان خود را به سمت آسمان بلند می‌کنند تا به گوکو انرژی برای بمب روح بدهند، اگرچه این لحظه یک قسمت پرکننده بود که توسط توریاما نوشته نشده بود. با این وجود، Launch را می‌توان در برخی از فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی Dragon Ball پیدا کرد. و فقط به این دلیل که توریاما او را فراموش کرده است، به این معنی نیست که هیچ یک از طرفداران او هرگز چنین نخواهد کرد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 33 در انتظار بررسی : 33 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.